YAŞLI KADIN VE KEDİ ♫




Zamanın birinde bir tanecik keçisi olan yaşlı ve yoksul bir kadın varmış. Yaşlı kadın her gün keçisini sağar ve sağdığı sütü bir dolapta tutarmış; ama kurnaz bir kedi gelir ve sütü içermiş. Bir gün, nasıl olmuşsa, yaşlı kadın kediyi yakalamayı başarmış ve ceza olarak kuyruğunu kestikten sonra gitmesine izin vermiş.

Kedi “Miyav! Miyav!” diye ağlamış; “Kuyruğumu geri ver!” Yaşlı kadın, “Bana sütümü getir, ben de sana kuyruğunu vereyim,” demiş.

Kedi hemen keçiye gitmiş ona şöyle demiş: “Keçi, güzel keçi, bana biraz süt ver! Sütü yaşlı kadına vereceğim ve kuyruğumu geri alacağım.” “Şuradaki ağaçtan bana biraz dal getirirsen ben de sana süt veririm,” diye yanıtlamış keçi. 

Kedi ağacın yanına gitmiş ve şöyle söylemiş, “Ey iyi ağaç, ne olursun bana biraz dal ver! Onları keçiye götürüp karşılığında süt alacağım. Aldığım sütü de yaşlı kadına verip kuyruğumu geri alacağım.” Ağaç,  “Bana biraz su getir; getirirsen ben de sana dallarımdan veririm,” diye yanıtlamış.

Bunun üzerine kedi su taşıyıcısına gitmiş, “Su taşıyıcısı, iyi kalpli su taşıyıcısı, lütfen bana biraz su ver! Onu ağaca götüreceğim ve karşılığında keçi için biraz dal alacağım. Dalları keçiye vereceğim o da karşılığında bana süt verecek ve ben de sütü yaşlı kadına götüreceğim. Böylece yaşlı kadından kuyruğumu geri alabileceğim!” demiş. Su taşıyıcısı “Bana bir çift ayakkabı getir, ben de sana biraz su vereyim,” diye yanıtlamış.

Bunun üzerine kedi ayakkabıcıya gitmiş, “Ayakkabıcı, merhametli, iyi yürekli ayakkabıcı, bana bir çift ayakkabı ver! Ver ki onları su taşıyıcısına götüreyim ve karşılığında ağaç için biraz su alayım. Ağaç suyun karşılığında keçiye vermem için bana dallarından verecek. Keçi de dallara karşılık bana süt verecek ve ben de sütü yaşlı kadına götüreceğim. Böylece yaşlı kadından kuyruğumu geri alabileceğim!” demiş. Ayakkabıcı “Bana bir yumurta getir, ben de sana bir çift ayakkabı vereyim,” diye yanıtlamış.

Kedi bu sefer tavuğa gitmiş, “Tavuk, iyi tavuk, güzel tavuk, ne olur bana bir yumurta ver! Onu ayakkabıcıya götüreceğim ve karşılığında su taşıyıcısına vereyim diye bir çift ayakkabı alacağım. Su taşıyıcısı ayakkabıların karşılığında bana su verecek ve aldığım suyu ağaca götüreceğim; ağaç da karşılığında dallarından verecek bana. Ben de dalları keçiye götürüp süt alacağım; sonra sütü yaşlı kadına verip kuyruğumu geri alacağım!” demiş. “Bana biraz arpa getir, ben de sana bir yumurta vereyim,” diye yanıtlamış tavuk.

Kedi bu sefer de arpaların olduğu harman yerine gitmiş ve “Harman yeri, güzel harman yeri, lütfen bana biraz arpa ver!” demiş. Harman yerinin cevabı, “Şurada, iyi kalpli sahibimin kuşlar ve karıncaların yemesi için bıraktığı arpalar olacak, sen de biraz toplayabilirsin,” olmuş.

Kedi arpaları toplamış ve yumurta vermesi için tavuğa götürmüş. Tavuk ona bir yumurta vermiş. Yumurtayı ayakkabıcıya götürmüş ve karşılığında bir çift ayakkabı almış. Daha sonra ayakkabıları su taşıyıcısına götürmüş ve ağaç için bir kova su almış. Ağaç bu bir kova su karşılığında ona biraz dal vermiş ve kedi bu dalları doğruca keçiye götürmüş. Keçi de ona yaşlı kadına vermesi için biraz süt vermiş. Kedi bu sütü doğruca gidip yaşlı kadına vermiş. Yaşlı kadın sütünü alınca, kedinin kuyruğunu getirmiş, “İşte kuyruğun,” diyerek geri vermiş ve “bundan sonra sakın sütümü çalmaya kalkma!” diye de uyarmış kediyi.

Kedi kuyruğunu almış ve yerine yapıştırmaya çalışmış fakat başaramamış. Reçine denemiş, katran denemiş, tutkal denemiş; her birini tekrar tekrar denemiş ama bütün çabaları sonuçsuz kalmış. Böylece hırsız olduğunun bir göstergesi olarak sonsuza kadar kuyruksuz kalmış.

Çeviren: Uğur Durmuş
Editör: Nuray Önoğlu

Comments

  1. Çok çok güzel, burda emek veren herkes güzel 🙏 🦋 Sesli okuma yaptım, kaydettim, yeğen kuzuma ve arkadaşlarımın kuzularına gönderdim izninizle.. 🙏 Masal tadında günler
    🦋 🙏 🦋

    ReplyDelete
  2. Cok guzeller, ses kaydi yapip arkadaslarima yolluyorum:))) cok tesekkurler

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

BİR GÖZ, İKİ GÖZ, ÜÇ GÖZ ♫

GEYİK PRENS VE KIZ KARDEŞİ

KRİSTAL KÜRE