İKİ KARDEŞ


Bir varmış, bir yokmuş, bir zamanlar bir köyde yaşayan iki erkek kardeş varmış. Biri zenginken diğeri çok fakirmiş. Zengin olan, fakir kardeşiyle görüşmekten gocunmazmış ama kötü huylu karısı adamın kardeşiyle görüşmesini, içli dışlı olmasını hiç istemezmiş. Bu yüzdendir ki zengin kardeş, yedi senedir kardeşinin eşiğinden adım atmamış.

Bir sabah fakir kardeş el arabasını alıp odun toplamak için ormana gitmiş. Ellerinde ne varsa onu vermiş karısı, çalışırken acıkınca yesin diye: Yarım somun ekmekle yarım kalıp peynir. Evde ise aç çocuklarını doyurmak için bir avuç undan başka bir şey kalmamış.

Fakir kardeş ormanda saatlerce çalışmış, odun kesmis, odun toplamış ve arabasını odunla doldurup bağladıktan sonra iyice acıkmış. Karısının verdiği azığı yemek için bir ağaç gölgesine oturmuş.

Adam daha iki lokma bile yememişken gri gömlekli bir oğlan belirmiş karşısında. Adama yaklaşırken, “Afiyet olsun!” demiş. Fakir adam, “Gel, beraber olsun,” diye cevaplamış. Ekmeğini ve peynirini ikiye bölmüş hemen. Kendisine ikram edilen ekmeği ve peyniri iştahla yemiş oğlan ve sonra adama dönerek demiş ki, “Dile benden ne dilersen! Üç dilek dileme hakkın var. Yemeğini benimle paylaştığın için ne dilersen senin olacak. Yalnız, en iyisini dilemeyi unutma.”

Adam pek şaşırmış. Biraz düşünmüş demiş ki: “Peki, dinle. Kötü, huysuz bir komşum var ve bana zarar vermek için elinden geleni yapıyor. Çocuklarım bahçeye girer girmez onları kovalıyor, çocuklara bağırıyor hatta bazen kavgaya tutuşuyor. Benimle barış içinde yaşamasını isterdim.” “Dileğin gerçekleşecek ve bundan böyle barış içinde yaşayacaksınız,” demiş oğlan. “Komşun bu akşam seni görmeye gelecek,” diye de eklemiş.

“İkinci dileğime gelince,” demiş fakir adam, “bir kardeşim var ama yıllardır beni ziyaret etmedi çünkü nedense bana kızgın. Bu duruma çok üzülüyorum. Kardeşimle barışmamızı dilerim.”

“Barışacaksınız,” demiş oğlan, “kardeşin bu akşam gelip seni görecek. Peki ya üçüncü dileğin nedir?”

“Üçüncü dileğime gelince; yıllar önce her şeyim vardı. Varsıllık içinde yaşardım. Tavan arasında büyük bir sandığım var; eskiden içi altınla doluydu ama artık bomboş. İçinin altın paralarla dolmasını isterim.” “Eve döndüğünde sandığını dolu bulacaksın,” demiş oğlan ve o anda gözden kaybolmuş.

Fakir adam el arabasını sürerek evine dönmüş. Karısı odunları almak üzere dışarı çıkmış. Adam, “Aç olmalısın, çocuklar da öyle. Ben de artık bir şeyler yesem iyi olur. Tavan arasına çık, sandıktan bir avuç para al, hana gidip biraz ekmek, çörek, içecek bir şeyler, biraz sebze ve et al da bize güzel bir akşam yemeği hazırla,” demiş. Kadın donakalmış. Kulaklarına inanamıyor, ne diyeceğini bilemiyormuş. Kocasının söylediklerine inansın mı, kendisiyle dalga geçtiğini mi düşünsün, bilemiyormuş. Fakat kocası ısrarla devam etmiş, “Söylediğimi yapsana, ne duruyorsun!”

Biraz kendine gelen kadın, “Delirmiş olmalısın,” demiş. “Sandıktan nasıl bir avuç para alayım? Tek bir altınımız bile kalmadığını bilmez gibi konuşuyorsun!” Ama adam ısrar etmiş, gidip bakmasını söylemiş ve bunun üzerine kadın da tavan arasına çıkmak zorunda kalmış.

Kadın tavan arasına çıkıp sandığı açıp bakmış ki ne görsün! Sandığın içi altın paralarla doluymuş. Şaşkınlıkla bir avuç almış, sonra bir avuç daha ve sonra biraz daha. Ardından merdivenleri inip kocasının yanına dönmüş, yanına üç altın para alıp en büyük çocuğuyla birlikte el arabasını alıp yola koyulmuş.

Komşunun çocukları, fakir kadının ekmekler, bira şişeleri, koca bir parça biftek, çeşitli etler ve daha neler nelerle dolu arabayı sürerek eve döndüğünü görmüşler. Koşarak içeri girip bütün gördüklerini annelerine anlatmışlar. Kadın, bu fakir insanların o kadar şeyi nereden bulduğunu çok merak etmiş. Çocuklarını karanlıkta pencerelerinin altına saklanıp içeriyi dinlesinler diye komşusunun bahçesine göndermiş.

Fakir adamın karısı eti bir tencereye koyup ateşin üstüne asıyormuş. Kocası, “Kardeşimin evine gidip bir ölçek ödünç al da paraları sayalım,” demiş. Kadın gitmiş ve eltisinden ödünç bir ölçek istemiş. Fakir adamın kardeşinin karısı ölçeği ödünç vermiş vermesine ama ölçekle ne yapacaklarını da çok merak etmiş. Ancak bütün soruları karşılıksız kalmış ve nedenini öğrenmeyi başaramamış.

Karısı ölçekle eve varınca, fakir adam işe koyulmuş, paraları ölçüp saymaya başlamış. Sonunda “On dört ölçek altınımız var,” demiş. “Çocuklardan birini gönder de şu ölçeği geri versin.” Kadın hemen ödünç aldığı ölçeği çocuklarından birinin eline tutuşturmuş ve çocuk götürüp adamın kardeşine geri vermiş.

Olanları karısından işiten kardeşi de çok meraklanmış. Ölçek geriye getirilince dikkatle incelemiş. Ölçü kabının dibine sıkışmış parlak bir şey görmüş, bir bıçak yardımıyla sıkıştığı yerden çıkarmış ve bunun bir altın olduğunu görmüş. Adam altın parayı sallayınca içinden on dört altın para daha dökülmüş. Büyük bir meraka kapılmış ve merakına yenilip yıllardan sonra kardeşinin kapısını çalmış. Kardeşine “Bununla her ne ölçtüysen ve her nasıl olduysa içinde on dört altın para unutmuşsun. Onları sana geri getirdim!” demiş. Kardeşi, “Sende kalsınlar birader. Bende daha çok var,” diye cevap vermiş. İyice meraklanmış zengin kardeş, “İyi ama nereden buldun onca altını?” diye sormuş ve dürüst kardeşi de her şeyi olduğu gibi anlatmış ona.

Komşunun çocukları pencereden gördüklerini ve dinlediklerini bir bir annelerine anlatmışlar. Kötücül kadın duyduklarına inanmamış. Hemen gidip komşuyu kendisi ziyaret etmiş. Adam, komşusunu içtenlikle karşılamış ve hem kardeşine hem de komşusuna yiyecek, içecek ikram etmiş.

Zengin kardeş evine dönünce kardeşinin anlattıklarını bir bir karısına anlatmış. Kadın, “Belki de iblislerle anlaşmıştır,” demiş. “Saçmalama! İblis olsa bir somun ekmekle bir parça peynire bu kadar çok para vermezdi,” demiş zengin kardeş.

Zengin kardeş ve karısı o gece fakir kardeşinki kadar çok altınları olsa ne yaparlardı diye düşüncelere dalmış, hayaller kurmuşlar. Sonunda adam karısına, “Bak ne diyeceğim,” demiş. “ben yarın biraz ekmekle peynir alıp kardeşimin gittiği yere gideyim ve bakayım neler olacak. Ne dersin?” Karısı da bu fikri pek beğenmiş. Ertesi sabah adama büyük bir somun ekmek ve iki parça peynir vermiş.

Adam ormana gelince saatlerce odun kesmiş, odun toplamış ve el arabasını odunla doldurup bağlamış. Sonra da yemeğini yemek için oturmuş. Daha ekmeğini ve peyniri çıkarırken gri gömlekli çocuğun geldiğini ve, “Afiyet olsun,” dediğini görmüş, tıpkı kardeşinin anlattığı gibi. Adam cevap vermiş, “Gel, beraber olsun.”

Çocuk adamın yanına gelmiş, adam da yarım somun ekmekle peynirlerden birini çocuğa vermiş. Yemeklerini beraber yemişler ve misafiri adama, “Üç dilek dile,” demiş. “Bana yemek verdiğin için ne dilersen senin olacak. Yalnız, en iyisini dilemeyi unutma.”

Adam uzun uzun düşünmüş ama ne dileyeceğini bilememiş. “Karımın tavsiyesine ihtiyacım var,” demiş. “Olur,” demiş oğlan, “geri gelmene bile gerek yok. Gün batmadan önce ne dilersen gerçekleşecek.”

Zengin adam evine dönmüş ve karısına olan biteni anlatmış. “Kim bilir, gerçek mi. Yine de denemeliyiz! İneğimizin boynuzları olsun istiyorum.” Daha kadın lafını bitirmeden bir çobanın ahırdan koşarak çıktığını görmüş, ineğin güzel beyaz boynuzlarının çıktığını söylüyormuş bağıra çağıra. Ahıra koşup bakmışlar ve gerçekten de ineğin güzel, beyaz boynuzlarının olduğunu görmüşler.

Kadın, “Acaba bu boynuzların kökü sağlam mı?” demiş ve bir boynuzu yakaladığı gibi, boynuz elinde kalana kadar çevirmiş. Kocası sinirlenmiş, “Daha yeni büyümüştü, niye çevirip kopardın ki? Hay alnında boynuz çıksın!” demiş. Demiş ve dediği anda karısının alnında bir boynuz çıkıvermiş. Her şey bir anda olup bitmiş. Sonra ne kadar uğraşsalar da boynuzu çekip çıkaramamışlar, sonsuza dek orada kalacak gibiymiş. Bütün köy halkı gelmiş ve olup bitene bakmış ama kimse bu durumu çözecek bir tavsiyede bulunamıyormuş..

Güneş batmak üzereymiş, yani zamanları azalıyormuş. Adamın morali bozulmuş ve kendi kendine konuşmuş, “İki dileğim gerçek oldu, güneş batana kadar bir hakkım daha var. Karımı kurtarmalıyım.” Bütün akrabaları, kadını kurtarması için yalvarıyormuş. Kabul etmekten başka bir şey gelmezmiş adamın elinden, “Boynuz düşsün!” demiş.

Üç dileği de gerçek olmuş ve zengin adamın çevirdiği dolaplar hiçbir işe yaramamış, eline hiçbir şey geçmemiş.

Fakir kardeş ise o günden sonra karısı ve çocuklarıyla hep varlık ve mutluluk içinde yaşamış. Gökten üç elma düşmüş. Biri bu masalı anlatanın, biri dilimize çevirenin, biri de okuyanların başına.



Çeviren: Setenay Karaçay Ünen
Editör: Nuray Önoğlu
Leh masalı


Comments

  1. Bu masal çok güzelmiş. Komşularında başına çeşitli dilek dileme maceraları gelmemiş mi? :)

    ReplyDelete
  2. Biz okuduk, size de bir fatiha gönderdik. :)

    ReplyDelete
  3. Teşekkürler Dr Ajayi kocam eve döndü ve dünyaya Dr Ajayi'nin gerçek ve gerçek bir manevi adam olduğunu bildirmekten çok mutluyum. Kocam boşandıktan sonra evi terk etti ve 3 yıl ayrı kaldık ama onu hala seviyorum, bu yüzden geri dönmemiz için bir aşk büyüsü yapması için Dr Ajayi'yi tuttum ve büyünün bir hafta içinde değişiklikleri görmeye başladım, ilk kez üç yıl içinde kocam beni aradı ve uzlaşma istedi ve o zamandan beri birlikte mutlu bir şekilde yaşıyoruz. Dr Ajayi ile Viber veya WhatsApp'tan iletişime geçin: +2347084887094 veya ona e-posta gönderin: drajayi1990@gmail.com Yüzünüze tekrar gülümseme yerleştireceğine inanıyorum.

    ReplyDelete
  4. Kocamla ciddi ilişki sorunları yaşıyordum ve bu onu hareket ettirdi. İşler daha da kötüleşti, kulüplere gitmeye, sarhoş olmaya ve geçmeye başladı. Bazen telefonda konuştuğumuzda beni tehdit ederdi, sadece kendisi değildi ve çocuklarımız tüm dramadan muzdaripti. Onu gerçekten seviyorum ve 15 yıldır evliydik, bu da bize üç güzel erkek verdi. Ayrıca terapistler ve büyü tekerlekleri için çok para kaybettim. Borçtaydım ve dünyamın parçalandığını hissettim. Ben aynı şeyle yardımcı olan arkadaşım tarafından Dr Ajayi adlı bir büyü tekerleğine tanıtıldı ve sadece tekrar bir aldatmaca olduğunu düşündüm ama bu sefer farklıydı. Tüm Dr Ajayi'den yapmamı istedim ve birkaç gün sonra kocam aradı ve eve döndüğünü ve onun üzerine ne geldiğini bilmediğini söyledi. Kocamın şimdi bir işi var ve ayık, bu mali durumumuzu iyileştirmeye yardımcı oldu ve bugün borçsuzuz. Bu hiç mümkün olmadığına inanmadığım bir mucize, Dr Ajayi'yi güçlü büyü tekerleği bulana kadar tüm umudunu kaybetmiştim. Evliliğinizde / ilişkinizde ve her türlü yaşam probleminde zorluk yaşıyorsanız, Dr Ajayi'nin Viber / WhatsApp'ta Dr Ajayi ile iletişime geçmenize yardımcı olabileceğine inanıyorum: +2347084887094 veya e -posta: drajayi1990@gmail.com

    ReplyDelete
  5. Kocam beni anotDr ile birlikte olmam için terk etti. Ajayi, yardıma ihtiyacın olursa koşabileceğin güçlü bir ruhani adamdır, yaşam problemlerini çözmene yardım edebilecek mükemmel bir büyü ustasıdır. kendisine e-posta adresinden ulaşabilirsiniz:drajayi1990@gmail.com ve ayrıca WhatsApp / Viber numarasından da iletişime geçebilirsiniz: +2347084887094 4 yıllık ayrılıktan sonra eski karımı geri almama yardım etti, şüpheliydim ama Dr Ajayi iyi sonuçlarla şüpheleri giderebildi. Dr Ajayi ayrıca her türlü hastalık için şifalı otlar hazırlar, Erkeklerde iktidarsızlığı tedavi etmek için otlar, Fibroidleri iyileştirmek için otlar, Hamile kalmak için otlar, böbrek hastalığı için otlar, Diyabet için şifa ve her türlü sağlık sorunu için Dr Ajayi'nin şifalı otları vardır.

    ReplyDelete
  6. Dr Ajayi'nin benim için yaptıklarına tanıklık etmek için buradayım, ancak bunun bir deneme yapmadan işe yarayacağına asla inanmam Ben kocamla 10 yıldır evliyim ve hamile kalamıyorum, Tanrı'ya yalvarıyorum bana bir kader yardımcısı göndermesi için sadık bir güne kadar en iyi arkadaşım eve beni ziyarete geldi Doğum yapamadığım için kocamı benden alacak bir tılsımla geldiğini hiç bilmiyordum Kocam artık evde kalmıyor Benimle ev o her zaman en iyi arkadaşımla Ağlıyordum ve evliliğimi geri istiyorum Bu yüzden yardım için internete girdim orası Dr Ajayi'nin benim sorunumla karşı karşıya kalan insanlara yardım etmek için yaptığı harika şeyleri burada okudum, bu yüzden Dr. Ajayi ve ben Dr Ajayi tarafından verilen talimatları takip ederek yaklaşık bir hafta sonra kocam eve geldi af dileyerek eve geldi onu affettim şimdi mutlu bir şekilde ayrılıyoruz en çok da on yıllık hamilelikten sonra şimdi hamileyim Hepsi bana yardım eden Dr Ajayi'ye teşekkürler. Whatsapp üzerinden Dr Ajayi ile iletişime geçin: +2347084887094 veya E-posta: drajayi1990@gmail.com

    ReplyDelete
  7. ESKİ SEVGİNİZİ ÇOK HIZLI GERİ ALMANIZA YARDIMCI OLACAK ACİL VE ETKİLİ AŞK BÜYÜSÜ TEKLİFİ WHATSAPP : +2347054019402
    Benim için yaptığı iyi şeyler için DR WALE'e teşekkür etmek istiyorum, Bunun benim için yaptıklarından dolayı sevincimi ve mutluluğumu göstermek için en iyi forum olup olmadığından emin değilim ama mutluluğu gizleyemiyorum ve Sevincimi insanlarla paylaşmak zorundayım, evliliğim yıllar önce çöktü ve elimden gelen her şeyi denedim ama boşuna. DR WALE'in yaptığı iyi şeyler hakkında bir gönderi ve referans gördüm, bu yüzden denemeye karar verdim. Her zaman meşgul bir adam olmasına rağmen, WhatsApp'ıma geri döndüğünde, evliliğimin düzelmesi için bana haftalar verdi, tıpkı evliliğimin o zamandan beri düzeldiğini söylediği gibi, mutluyum ve mutlu yaşıyorum. Çok minnettarım DR WALE . her zaman WhatsApp/Viber: +2347054019402 VEYA E-posta: drwalespellhome@gmail.com yapabilirsiniz

    ReplyDelete
  8. Voodoo'nun piyangoyu kazanmak için kullanabilecek kadar büyüdüğüne inanamıyorum. 450.000 dolarlık powerball piyangosunu kazanmama neden olan bir vudu ile bana yardım eden Dr Ajayi adında bir büyü tekerinin çevrimiçi yorumunu gördüm. Ayrıca bana milyonlar için gitseydim benim de kazanacağımı söyledi. Ama sorun şu ki, büyüyü yalnızca bir kez kullanabilirsiniz, bu da ruhani adam tarafından söylenen vuduya karşı olduğu için iki kez oynamak için ikinci bir şansınız olmadığı anlamına gelir. Bunun asla işe yaramayacağına inanmadığım bir şey olduğu için çok minnettardım ama bugün borçlarımı ödeyebildim. Dr Ajayi, fiziksel veya ruhsal olsun, yaşadığınız her türlü yaşam problemini çözmenize yardımcı olabilecek güçlü bir ruhsal adamdır, tamamen Dr Ajayi'ye güvenebilirsiniz. Onunla Whatsapp / Viber: +2347084887094 veya E-posta: drajayi1990@gmail.com üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

    ReplyDelete
  9. Herkese iyi günler, Dr Ajayi adında bir büyü ustasıyla yaşadığım deneyimi paylaşmak istiyorum, o çok güçlü bir adam, ataları tarafından farklı yaşam sorunları olan insanlara yardım etmek için kutsanmış, hayatımın en kötü evresini yaşıyordum çünkü kocam birdenbire boşanmak istediğini söyledi, nerede hata yaptığımı sordum ama cevap vermedi onun yerine evden taşındı bu çok garipti bu yüzden yardım arıyorum o zaman Dr Ajayi ile tanıştım. çevrimiçi yazımda, durumumu ona biraz danıştıktan sonra açıkladım, kocamın sekreteriyle birlikte çalıştığını ve onun büyüsüne kapıldığını öğrendim, büyük büyü ustası bana ne yapmam gerektiğini söyledi ve ben de onun talimatlarına uydum. Bugün, gururlu bir kadınım çünkü kocam evde benimle ve ikinci çocuğumuzu bekliyoruz, büyü yapan Dr Ajayi sayesinde, herhangi bir sorun için bir büyü tekerinin yardımına ihtiyacınız varsa Dr Ajayi haklı mükemmel ve güvenilir bir sonuç için kişi. Viber veya WhatsApp numarası ile iletişime geçin: +2347084887094 veya E-posta: drajayi1990@gmail.com

    ReplyDelete
  10. İyi günler, ataları tarafından şifalı bitkilerle hastalıkları iyileştirmek ve aynı zamanda bozuk evi onarmak için kutsanmış güçlü bir ruhani adam olan Dr Ajayi ile karşılaşmamı okuyabilirsiniz, Dr Ajayi ile tanıştım çünkü sevgili karım boşanmamızı istiyor ve bu 12 yıldan sonra. evlilik iki sevimli çocukla kutsanmış bir erkek 5 yaşında ve 2 yaşında bir kız, kızımızı evden çıkardı ve annesinin yanında kaldı ve eve dönmesi için yalvardım ama reddetti, gerçekten kafam karışmıştı bu yüzden yardım aradım yani Dr Ajayi'nin 8 yıllık evli ve çocuksuz bir kadının kendi bebeğini yapmasına nasıl yardım ettiğini okuduğumda, Dr Ajayi ile temasa geçtim ona durumumu anlattım, kendimle ilgili bazı bilgiler istedi ve ben de ona verdim. biraz danışma bana ne yapılması gerektiğini söyledi ve ben de söylendiği gibi yaptım, bunu yazarken karım oturma odasında örgü örüyor. Gerçek bir ruhani adamın yardımına ihtiyacınız varsa, Dr Ajayi son durağınızdır, onunla Whatsapp / Viber üzerinden iletişime geçin: +2347084887094 veya E-posta: drajayi1990@gmail.com

    ReplyDelete
  11. WhatsApp'ta +2347084887094 numarası aracılığıyla iletişim kurduğum Dr Ajayi ile tanışana kadar büyü yapmaya veya sihre asla inanmadım, evliliğimde sıkıntılı bir dönemden geçiyordum çünkü kocam 9 yıl sonra artık benimle hiçbir şey yapmak istemediğini söyledi. evlilik, kocamı gerçekten seviyorum, bu yüzden evliliğimde bazı şeyleri halletmek için yardım arıyorum, gezinirken bir adamın iş yerinde bir büyü ile terfi etmesine yardım ettiği için Dr Ajayi'yi tavsiye ettiği yeri gördüm, ona ulaştım Ajayi Dr. Herhangi bir ilişki sorunu veya hayatın herhangi bir yönü için bugün Dr Ajayi ile iletişime geçin; o, sorununuza çözüm bulacaktır. Viber / WhatsApp numarası: +2347084887094 veya E-posta: drajayi1990@gmail.com

    ReplyDelete
  12. Evliliğimi kurtardığı için güçlü DR WALE hakkında tanıklık etmek istiyorum. Evliliğimi melodik ve pürüzsüz hale getirdiğim için ne kadar minnettar olduğumu insanlara göstermekte ve anlatmakta zorlanmayan birkaç kişiden biri olmalıyım. Kocamla evliliğim konusunda daha olumlu olmaya çalışıyorum, sanki sonsuza kadar sürdü. Başka bir bayan kocamı benden aldı ve ikisi de yer değiştirdi. Ağladım ve geri dönmesini aradım ama aramalarıma cevap vermeyi ve mesajlarıma cevap vermeyi reddetti. Arkadaşım beni, kocamı haftalar içinde geri getiren çok güçlü bir aşk büyüsü yapmama yardım eden DR WALE adında güçlü bir büyü yapan kişiyle tanıştırdı. DR WALE'in güçlü aşk büyüsü yüzünden kocam beni af dilemek için aradığında şaşırdım ve şaşırdım. Herhangi bir Evlilik veya İlişki sorununuz varsa, aşağıdaki yollarla DR WALE ile İletişime Geçmeyi unutmayın. Onu arayabilir veya WhatsApp/Viber ile doğrudan yazabilirsiniz: +2347054019402 VEYA E-posta:
    drwalespellhome@gmail.com

    ReplyDelete
  13. Eski kocam beni ve dört çocuğumuzu başka bir kadın için terk ettikten sonra geri dönen, bozulan Evliliğim yeniden kurulduğu için çok heyecanlıyım. Birçok insanın Lover'ı onlara geri getirmesine yardım eden DR WALE ile tanıştığım için çok mutlu oldum, bu yüzden yardım için onunla da iletişime geçtim. DR WALE, kocamı geri getirmeme bu şekilde yardımcı oldu. Size çok teşekkür ederim DR WALE çünkü eski kocamın büyünüzle bana bu kadar çabuk döneceğini hiç düşünmemiştim. Sen en iyisisin ve dünyanın en büyüğüsün. Bunu okuyorsanız ve Eski Sevgilinize geri ihtiyacınız varsa veya kocanızın başka bir kadına taşınması gerekiyorsa, artık ağlamayın, şimdi DR WALE ile iletişime geçin. Kişisi: WhatsApp/Viber: +2347054019402 VEYA e-posta: drwalespellhome@gmail.com

    ReplyDelete
  14. Kocam internetten tanıştığı başka bir bayanla yaşamak için evden çıktı ve bana boşanma belgeleri gönderdi. Kocama duyduğum sevgiden dolayı boşanmak istemedim, ailemin dağılmasını istemiyorum. Kadının, ailesinin yanına dönememesi için kocamı bağlamak için bir büyü kullandığından şüpheleniyorum. Kocamı nasıl geri kazanacağıma dair ipuçları arıyordum ve DR WALE'in birkaç aylık ayrılıktan sonra kocasını geri kazanmasına yardım ettiğini söyleyen bir yorumla karşılaştım ve yorumda bulunan DR WALE'in WhatsApp Numarasını aldım ve WhatsApp +2347054019402 ona sorunum hakkında cevap verdi ve bana cevap verdi ve bir hafta içinde kocamı geri kazanmama yardım etti ve şu anda kocam geri döndü ve daha da sevgi dolu ve ilgili. Yardım için DR WALE ile WhatsApp/Viber üzerinden de iletişime geçebilirsiniz: +2347054019402 veya E-posta: drwalespellhome@gmail.com iyi çalışmasına tanıklık etmekten çok mutlu

    ReplyDelete
  15. ETKİLİ VE GÜÇLÜ AŞK BÜYÜSÜ KULLANICI DR WALE
    Beş (5) yıllık evliliğin ardından, sırf başka bir kadın ona büyü yaptığı ve beni ve çocuğu acı çekmeye terk ettiği için kocam tarafından reddedildim. Bir gün internette okurken, bu WHATSAPP +2347054019502'deki bu büyü tekerinin bir kadının kocasını geri kazanmasına nasıl yardım ettiğine dair bir yazı gördüm ve ona WHATSAPP'ına bir yanıt verdim ve bana bir kadının kocama büyü yaptığını söyledi ve bana yardım edeceğini ve birkaç gün sonra kocamı geri alacağımı söyledi. Ona inandım ve bugün hepinize bu büyücünün sevgilileri geri getirme gücüne sahip olduğunu bildirmekten mutluluk duyuyorum. çünkü artık kocamla mutluyum. DR WALE için teşekkürler. Ona WhatsApp/Viber Numarasından ulaşın: +2347054019402 veya E.mail: drwalespellhome@gmail.com Teşekkürler DR WALE. Tanrılarınız sizi her zaman iyiliğiniz için ödüllendirsin.

    ReplyDelete
  16. Herkese iyi günler, eski kocamı nasıl geri aldığımla ilgili bu güzel haberi tüm dünyaya yaymak için buradayım. Her şey, kocamın beni başka bir kadınla, kadının büyücü olduğunu bilmeden aldatmasıyla başladı, kadının kocama yaptığı büyü, kocamın bana ve çocuklara karşı hislerini değiştirmesine neden oldu ve beş yıllık evliliğimizi bozdu. Bekar bir anne olmanın sancıları yüzünden kafam karışmıştı ve strese girmiştim, bu yüzden bir arkadaşımı aradım ve ona evlilikteki zorluklarımı anlattım, o bana DR WALE adlı bu büyük güçlü büyücü ile iletişime geçmem için talimat verdi ve yönlendirdi, talimat vermesinin ana nedeni DR WALE ile iletişime geçmemin nedeni, son zamanlarda internette bazı kişilerin güçlü büyü yapan DR WALE hakkında yazdığı bazı tanıklıkları okumasıydı ve çok memnun kaldım ve ondan mükemmel bir iş çıkaran yardım aramaya karar verdim. kocama büyü yaparak ve diğer kadının güçlerini kullanarak, onun bana geri dönmesini ve af dilemesini sağladım. Yaptığı iyi işlerden dolayı adını internette yayınlamaktan vazgeçmeyeceğim. Evlilik sorunu, boşanma sorunları, sevgilisini kaybetmiş veya ilişkiyle ilgili sorunları olan herkes için WhatsApp/Viber: +2347054019402 veya E-posta: drwalespellhome@gmail.com ile iletişime geçebilirsiniz.

    ReplyDelete
  17. Yeni Yılınız Kutlu Olsun, bu yıl için kalbinize koyduğunuz her şeyi bulmanız için dua ediyorum 2024, Geçen yıl İlişkimde zor zamanlar geçiriyordum çünkü 3 yıllık Nişanlım bir sabah uyandı ve evden çıktığını ve artık evde olmadığını söyledi Bana olan aşkım, bu gerçekten kalbimi kırdı, geri dönmesi için diz çöküp yalvardım ama internette gezinirken Dr Ajayi ile tanışana kadar tüm yalvarışlarım boşa çıktı. İlişki sorunları yaşayan insanlara nasıl yardım ettiğini okudum, hatta bazıları aklınıza gelebilecek her türlü hastalığı tedavi etmek için şifalı bitkiler ürettiğinden bahsetti, bu benim onunla Whatsapp: +2347084887094 aracılığıyla iletişime geçmemi sağladı ve nişanlımla yaşadığım sorunu ona anlattı. Dr Ajayi bana nişanlımı önümüzdeki 3 gün içinde geri getirecek bir aşk töreni yapacağını ve bunu gerçekleştirmek için ne yapmam gerektiğini söyledi, tüm talimatları belirtildiği gibi takip ettim ve nişanlımın kapımı çalmasına şaşırdım. 4 ay boyunca yanıma almadıktan sonra. Herhangi bir ilişkiniz veya evlilik sorununuz varsa, yardım için güvenebileceğiniz kişi Dr Ajayi'dir.

    ReplyDelete
  18. İyi günler, ataları tarafından hastalıkları şifalı bitkilerle tedavi etmek ve aynı zamanda parçalanmış evini onarmak için kutsanmış güçlü bir ruhani adam olan Dr. Ajayi ile karşılaşmamı okuyabilirsiniz. Dr. Ajayi ile tanıştım çünkü sevgili eşim boşanmamızı istiyor ve bu 12 yıllık bir aradan sonra. evlilik, biri 5 yaşında bir erkek ve 2 yaşında bir kız olmak üzere iki sevimli çocukla kutsandı, kızımızı evden aldı ve annesinin yanında kaldı ve ben ona eve geri dönmesi için yalvardım ama o reddetti, kafam gerçekten karışmıştı, bu yüzden yardım aradım Dr Ajayi'nin, 8 yıldır çocuksuz evli olan bir kadının kendi çocuğunu doğurmasına nasıl yardım ettiğini okuduğumda, Dr. Ajayi ile temasa geçtim, durumumu ona anlattı, benim hakkımda bazı bilgiler istedi ve ben de ona verdim. biraz istişarede bulundu ve bana ne yapılması gerektiğini söyledi ve ben de söyleneni yaptım, ben bunu yazarken eşim oturma odasında örgü örüyor. Gerçek bir ruhani adamın yardımına ihtiyacınız varsa Dr Ajayi son durağınızdır onunla Whatsapp / Viber üzerinden iletişime geçin: +2347084887094 veya E-posta: drajayi1990@gmail.com

    ReplyDelete
  19. İyi günler, 13 yıllık evliydim, bir akşam kocam imzalamam için bir boşanma kağıdıyla eve geldiğinde kafam karıştı ve sorunun ne olduğunu sordu ama o öfkeyle evden çıkıp beni tüm sosyal medya platformlarından engelledi. Bu ani davranış değişikliği, Dr Ajayi hakkında güzel ifadelerle karşılaştığımda yardım aramama neden oldu ve sorunlarımı onunla paylaşmaya karar verdim. Dr Ajayi, kocamın manipüle edildiğini anlamamı sağladı ve onu serbest bırakmak için ne yapılması gerektiğini anlattı, ben de onun tüm talimatlarını yerine getirdim, şaşırtıcı bir şekilde kocam birkaç gün sonra eve döndü ve aşk hayatımız iyiye gitti. Dr Ajayi sayesinde evliliğim kurtarıldı. Herhangi bir ilişki sorunu yaşıyorsanız Dr Ajayi son durağınızdır. Dr Ajayi ile E-posta yoluyla iletişime geçin: drajayi1990@gmail.com VEYA Whatsapp / Viber: +2347084887094

    ReplyDelete
  20. Kocam ve ben, hayatlarımıza yaptığı ilahi müdahaleden dolayı Dr. Ilekhojie'ye sonsuza kadar minnettar kalacağız. Eşimle birlikte Somali'den Kanada'ya kaçtık. Kanada'ya vardık ve hayat kolay değildi ve faturalarımızı ödemek için daha fazla paraya ihtiyacımız vardı. Eşim, bir piyango kazanma konusunda yardım almak için internette biraz araştırma yaptı ve iyi şans ritüeliyle piyango kazanan numaraları dağıtan Dr. Ilekhojie'ye ulaşmak için patronundan güvenilir tavsiyeler aldı. Hemen gerçekleştirmeyi kabul ettiğimiz süreç hakkında bizi bilgilendiren Dr Ilekhojie ile iletişime geçtik. İyi şans ritüeli tamamlandıktan sonra Hastane Araştırma Vakfı Ev piyangosundan bir bilet aldık ve Dr. Ilekhojie'nin açıkladığı rakamlarla talimat verdiği gibi oynadık. 2 gün içerisinde 3 yatak odalı bir daire ve 700.000$ nakit para kazandık. Hayatlarımız bir hafta içinde değişti ve Dr. Ilekhojie'nin talimatına göre, bu meblağın %30'u, terkedilmişlerin bakım masraflarını karşılamaya yardımcı olmak için yaşlıların bulunduğu herhangi bir huzurevine gönderildi. Kendisine ulaşıp neler olduğunu görebilirsiniz. +2348147400259 numaralı telefonu arayın/mesaj gönderin veya E-posta gönderin: gethelp05@gmail.com

    ReplyDelete
  21. 3 hafta ayrı kaldıktan sonra kocamı hâlâ seviyordum ve onu geri istiyordum. Kocam işyerinde kendinden genç bir kadınla tanıştığı için benden boşandı. 17 yıllık evlilikten sonra eşime çocuk veremedim ve bu benim hatam olmamasına rağmen uzun yıllar bana sabır gösterdiği için onu takdir ettim. Tüm sorunlarımı Dr Ilekhojie'ye anlattım ve eğer ciddi düşünürsem ve ona güvenmeye istekli olursam bana yardım edeceğine söz verdi. Sadece 72 saat içinde kocam kilometrelerce yol kat ederek evimize geldi ve tekrar birlikte çalışıp barışıp barışamayacağımızı sordu. Bana son haftalarda ne kadar perişan olduğunu anlattı ve eve geri dönmek istedi. Hayatımın aşkı geri döndüğü ve her şey düzeldiği için mutluyum. Herhangi bir yardım için Dr Ilekhojie ile konuşun. WhatsApp iletişim bilgisi: +2348147400259 veya gethelp05@gmail.com adresine e-posta gönderin

    ReplyDelete
  22. Büyük adam Dr Ajayi'nin ataları tarafından nasıl manevi güçle kutsandığını dünyayla paylaşmak istiyorum. 2 yıldır benden ayrılan kocamla evliliğimi yeniden birleştirmeme yardım etti, onu geri kazanmaya çalışıyordum ve neredeyse pes ediyordum ama Dr Ajayi beni yeniden gülümsetmeyi başardı. Dr Ajayi gerçek bir büyü uygulayıcısıdır; ayrıca Dr Ajayi'nin yardımıyla Eski sevgilinizi geri alabilir ve sonsuza kadar mutlu bir hayat yaşayabilirsiniz. İletişim E-postası: drajayi1990@gmail.com veya Whatsapp: +2347084887094

    ReplyDelete
  23. İlişkimi dağılmaktan kurtararak bana büyük bir iyilik yapan Dr Ilekhojie sayesinde her gün yüzümde bir gülümsemeyle uyanıyorum. Mükemmel bir ilişkim olduğunu düşünürdüm, ta ki sevgilim eve geç gelip her gün bana farklı bahaneler sunana kadar, onu yakından takip etmeye karar verdim ve sonra onun başka bir kızla ilişkisi olduğunu keşfettim. Ona çok güvendiğim ve onun gizli bir ilişkisi olduğunu ve artık benimle ilgilendiğini veya bana sevgi gösterdiğini bildiğim için kalbim kırıldı. Daha farkına varmadan beni kız için terk etti ve ben de onu başka bir kadına kaptırdığım için büyük bir çıkmaza girdim. Ama Dr Ilekhojie'nin iletişim bilgilerini internete koyan herkese teşekkür ederim. Onu 48 saat içinde geri almamda bana yardımcı oldu ve bugün ilişkim her zamankinden daha fazla sevgi ve güçlü duygusal bağla yeniden tesis edildi. Dr Ilekhojie ile +2348147400259 numaralı telefondan arayarak veya WhatsApp aracılığıyla iletişime geçebilirsiniz.

    ReplyDelete
  24. Kocamı bana geri getiren büyü uygulayıcısının muhteşem ifadesi. İki çocuklu, sevimli ve şefkatli bir kocayla mutlu bir evliliğim var. Yedi ay önce ailemde eşimle aramda çok büyük bir sorun yaşandı. o kadar korkunçtu ki, boşanmak için davayı mahkemeye taşıdı. bir daha asla benimle kalmak istemediğini ve artık beni sevmediğini söyledi. Böylece evden toparlandı ve bana ve çocuklarıma büyük acılar yaşattı. Çok yalvardıktan sonra onu geri almak için mümkün olan tüm yolları denedim ama hepsi işe yaramadı ve o kararını verdiğini ve beni bir daha asla görmek istemediğini doğruladı. Bir akşam işten dönerken eski bir arkadaşımla tanıştım ve eşime bu soruyu sordu. Ben de ona her şeyi anlattım, o da bana kocamı geri alabilmemin tek yolunun bir büyücüyü ziyaret etmek olduğunu söyledi çünkü o da sevgilisini geri kazanmak için bunu yapmıştı. Sonra onun tavsiyesine uydum ve bana DR WALE WhatsApp irtibatını verdi: +2347054019402. Hemen DR WALE'e bir WhatsApp mesajı gönderdim ve ona karşılaştığım tüm acıları ve sıkıntıları anlattım. DR WALE bana artık ağlamamamı ve zihnimi rahatlatmamı söyledi. DR WALE ile uzun uzun tartıştıktan sonra, büyüyü yapmak için gereken tüm malzeme ve eşyaların ödemesini yaptım ve büyüyü yapan kişi, kocamı bir hafta içinde geri alacağıma dair bana güvence verdi. Ne muhteşem bir ifade!! Bu yüzden benimle konuştu ve yapmam gereken her şeyi anlattı. Sonraki hafta, son yedi aydır beni aramayan kocamın geri geleceğini bildirmek için beni araması o kadar şaşırtıcıydı ki. Çok şaşırtıcı!! Böylece eve büyük bir sevgi ve neşeyle döndü, hatasından ve bana ve çocuklarıma yaşattığı acıdan dolayı özür diledi. O günden sonra ilişkimiz DR WALE'in yardımıyla eskisinden daha güçlü hale geldi. DR WALE WhatsApp/Viber +2347054019402 veya E-posta ile iletişime geçmenizi tavsiye edeceğim: drwalespellhome@gmail.com

    ReplyDelete
  25. Sevdiğimle birlikte olamadığım üzüntü ve kederle geçen bir yılın ardından bugün hayatımın en mutlu günüydü, sevgilimi mutlu etmek için elimden gelenin en iyisini yapmaya çalıştım ama hiçbir zaman yolunda gitmedi gibi görünüyor. Sanki her şeyi boşuna yapıyorum ama tüm endişelerimi ve üzüntülerimi Joy'a değiştirmeye geldiği için DR WALE'e teşekkürler. DR WALE hakkında harika yorumlar okuduğumda ve birçok insana ilişki sorunları konusunda nasıl yardımcı olduğunu okuduğumda bu harika adamı tanıdım. Bir dergi okuyordum, o zaman çok güzel tanıklıklar da gördüm ve vakit kaybetmemeye karar verdim. DR WALE'e ulaştım ve ona tüm sorunlarımı anlattım, bana endişelenmememi söyledi ve her şeyin çözüleceğine dair güvence verdi. DR WALE'e çok inandım çünkü onun beni yüzüstü bırakamayacağına inanıyorum ve ona tüm detaylarımı gönderdim. Gerçekten DR WALE beni asla yüzüstü bırakmadı, bir yıl önce beni tamamen terk eden kocam bana geri döndü. Bu büyü yapan kişi, aşk büyüsüyle bizi yeniden buluşturduğundan beri eşim ve ben mutlu yaşıyoruz. Güçlü büyüleriniz için DR WALE'e çok çok teşekkür ederim. Teşekkür etmek için ifadeler yeterli değil. İşte WhatsApp/Viber'ı: +2347054019402 veya E-postası: drwalespellhome@gmail.com

    ReplyDelete
  26. Dr. Ige Ajayi sayesinde piyango oyunları benim için bir alışkanlık gibi. Bir büyücünün büyü yapıp insanlara doğru piyangoyu kazandıracak numarayı verebileceğine ve onların gerçekten de piyango oyununu kazanacaklarına inanmıyordum. Bugün hayatım bir tanıklıktır çünkü Dr. Ige Ajayi'nin yardımıyla piyango rakamlarından 59.000.000 milyon dolar kazandım. Dr. Ige Ajayi ile temasa geçtim. WhatsApp aracılığıyla piyango kazanma konusunda yardım için: +2348130035939, kazanan numaramı ortaya çıkarabilmesi için bana bir büyü yapılması gerektiğini söyledi, büyüyü yapmak için gerekli şartları sağladım ve büyüyü yaptıktan sonra piyango numaralarını verdi ve oynayıp 39.500.000 dolar kazandığım bir site, bu adama nasıl teşekkür edebilirim? Onun büyüsü gerçektir, O Dünyadaki bir Tanrıdır ve yardıma ihtiyacı olan herkese piyangoyu kazanmasını tavsiye ediyorum. Onunla WhatsApp: +2348130035939 veya e-posta yoluyla iletişime geçin: drgeajayi@gmail.com

    Ferdinand.

    ReplyDelete
  27. Evlenmeden önce birkaç yıldır piyango oynuyordum ve hiçbir zaman büyük miktarda kazanmadım. Piyango oynamaya devam ettim ama güçlü bir adam olan Dr. Ilekhojie ile tanışana kadar 500 dolardan fazla kazanamadım. Onunla +2348147400259 Whatsapp numarasından sohbet ederek hayatımın ne kadar berbat bir hale geldiğini anlattım. Benim için somut bir miktar kazanma şansımı artıracak bir iyi şans ritüeli gerçekleştirmeyi teşvik etti ve söz verdi. Dr. Ilekhojie'nin bana ilettiği, 400.000 $ kazandığım rakamları ortaya çıkaran ritüeli hazırlarken uyduğum özel talimatlar vardı ve tüm bunlar, Dr. Ilekhojie ile konuşmaya başladığımdan sonraki bir hafta içinde gerçekleşti. Benden evsizlere vermemi istediği %30'u ödedim ve onu tam bir güvenle denemenizi rica ediyorum.

    ReplyDelete
  28. Piyango büyüsü yapmanıza yardımcı olacak ve piyangoyu kazanmanız için doğru sayıları verecek harika bir piyango büyüsü uzmanı olan Dr. Ilekhojie hakkında o kadar çok tanıklık gördüm ki, ilk başta buna inanmadım ama hayat zorlaştıkça büyüyü yapmaya karar verdim. bir denemede ben de onunla temasa geçtim ve ona bir piyango kazanmak istediğimi söyledim, o benim için kullandığım bir piyango büyüsü yaptı ve ben de oynadım ve 300.000 $ (ÜÇ YÜZ BİN DOLAR) kazandım. Dr Ilekhojie'ye çok minnettarım ve bunu bütün gün piyangoyu kazanmak için çabalayan herkese duyuruyorum, inanın bana piyangoyu kazanmanın tek yolu bu, hepimizin aradığı gerçek sır bu için. Siz de kazanan olmak için bugün onunla iletişime geçerek zaman kaybetmeyin. Aşağıdaki iletişim bilgileri.

    E-posta: (gethelp05@gmail.com) veya WhatsApp: +2348147400259

    ReplyDelete
  29. İyi günler, ataları tarafından hastalıkları şifalı bitkilerle tedavi etmek ve aynı zamanda parçalanmış evini onarmak için kutsanmış güçlü bir ruhani adam olan Dr. Ajayi ile karşılaşmamı okuyabilirsiniz. Dr. Ajayi ile tanıştım çünkü sevgili eşim boşanmamızı istiyor ve bu 12 yıllık bir aradan sonra. evlilik, biri 5 yaşında bir erkek ve 2 yaşında bir kız olmak üzere iki sevimli çocukla kutsandı, kızımızı evden aldı ve annesinin yanında kaldı ve ben ona eve geri dönmesi için yalvardım ama o reddetti, kafam gerçekten karışmıştı, bu yüzden yardım aradım Dr Ajayi'nin, 8 yıldır çocuksuz evli olan bir kadının kendi çocuğuna sahip olmasına nasıl yardım ettiğini okuduğumda, Dr. Ajayi ile iletişime geçtim, durumumu ona anlattı, benim hakkımda bazı bilgiler istedi ve ben de ona verdim. biraz istişarede bulundu ve bana ne yapılması gerektiğini söyledi ve ben de söyleneni yaptım, ben bunu yazarken eşim oturma odasında örgü örüyor. Gerçek bir ruhani adamın yardımına ihtiyacınız varsa, Dr Ajayi son durağınızdır, onunla Whatsapp / Viber: +2347084887094 veya E-posta: drajayi1990@gmail.com üzerinden iletişime geçin.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

BİR GÖZ, İKİ GÖZ, ÜÇ GÖZ ♫

GEYİK PRENS VE KIZ KARDEŞİ

KRİSTAL KÜRE